Stejnýma očima vidím najednou něco úplně jiného!

Celý život jsem se díval na svět svýma očima a pozoroval život kolem mě.
Oči jsem vnímal jako něco, čím vidím ten svět kolem.
Upřímně, ne vždy jsem se jimi díval vědomě. Třeba když jsem narazil do skleněné výlohy nebo zažil čelní střet se sloupem na autobusovém nádraží v Rožnově. Ano, připomnělo mi poučku v bývalé firmě: Při chůzi se díváme před sebe :) Ale teď k tomu, co chci psát.
Celý ten život kromě okamžiků snění jsem se díval kolem sebe. A podle toho, co jsem viděl, jsem reagoval - pocity, názory, rozhodnutí, reakce, atd.
Naučili jsme se brát svět kolem jako něco, kde hraje prim pravděpodobnost a uvěřili jsme zdánlivé a chytré iluzi neměnnosti.

Uvedu příklad.
Přijedeme na plné parkoviště. Co vidíme? Všechna místa jsou obsazena. Takto si běžně přeložíme, co vidí naše oči. Jaká je pravděpodobnost, že se teď jedno místo pro nás uvolní? Mizerná. A proč bych já měl mít takovou kliku, že se to stane? Proběhne mnohým hlavou.
Nebo podobná situace: Jdu s nákupem k pokladnám a vidím tam tři fronty. Mozek to čte jako: Jsou tu dlouhé fronty, to bude trvat (logicky), jediné, co zkusím je vyhledat tu nejrychlejší (než vzápětí zjistím, že je to ta nejpomalejší). Určitě znáte taky, ne?
Jenže takový výklad je jen jeden z mnoha. Ano, na takový jsme si asi zvykli, protože je "logický", odpovídá i našemu nízkému vnímání své vlastní hodnoty, a podporuje nás v roli oběti okolností. Okolnosti jsou však pasti.

A jaká že jsou jiná vysvětlení toho, co vidí oči?
Např. - parkoviště vypadá plné, ale vím, že už teď mi vesmír uvolnil místo, jen ještě nevidím kde. Důležité je nevšímat si toho, že to ještě nevidím. Nebrat to jako důležité. To je klíčové!
A jak s těmi pokladnami?
Stalo se mi to před pár týdny. Blížil jsem se k těm pokladnám a najednou mě problesklo hlavou: když vím, že vesmír plní přání, proč si nepřát. A proto jsem se nezařadil do nejrychlejší (=nejpomalejší) fronty, ale šel jsem rovnou k neobsazené pokladně a vyhlížel, odkud ta paní přijde. Zcela správně - nečekal jsem, až ji vyvolají rozhlasem, ale šel jsem tam rovnou. To je podstatný moment. Nejen, že jsem věděl hlavou, že se pokladna pro mě obsadí, ale navíc jsem svou víru demonstroval i fyzicky tím, že jsem tam šel. A že můj sebevědomý postoj určitě pomohl pokladní u obsazené pokladny zvednout telefon a zavolat další svou kolegyni pro mě, je jen jeden ze způsobů, kterým vesmír to přání vyplnil:) Je to zajímavé a hezké si takhle začít hrát.
Je to podle mě důležitá podmínka správné funkce zákona přitažlivosti. Nepřikládat důležitost tomu, že své přání ještě nevidíme. Tím se my sami od zrealizovaného přání blokujeme.
Je určitě jednoduché si přát volné místo k parkování, když teprve vyjíždíme nebo jsme ještě doma. Ale pravé hrdinství je věřit v realizaci, když vidím parkoviště plné. Tedy správně si vykládat to, co vidím. Nemyslet si, že se to pravděpodobně hned nezmění, ale naopak vnímat svět kolem jen jako výsledek minulých myšlenek.
To, co vidíme, nemá žádnou spojitost s tím, co se může za vteřinu stát. Svět nestojí na logice a pravděpodobnosti. Neměli bychom se tím, co vidíme, vyvést z míry a z víry v jiný stav.
A teď zpět do příběhu s pokladnou.
Ano, ignoruji, že pokladna přede mnou vypadá jako zavřená. Vím, že to, co je, nijak nesouvisí s tím, co může za vteřinu nastat. Vím, že nová pokladní je již na cestě a proto ji očima vyhlížím. A proto taky za chvilku jsem odbaven nově příchozí pokladní. Děkuji vesmíru a jsem šťasten. Jednak proto, že cítím svoji hodnotu, ale taky vím, že z mé radosti se raduje i stvořitel, protože takto život v realitě zamýšlel.

Až do nedávné doby jsem vždy věřil, že co vidím, to je. Teď už vím, že to, co vidím, bylo, a to, co je ( v mé hlavě)uvidím hned, jakmile si dovolím nevšímat toho, že to ještě nevidím. 
Omlouvám se za trochu krkolomnou větu, ale je to tak.

Upřímně, tak si myslím, že byl život v této dimenzi plánován.
K prožívání svých snů a přání. Ježíš říká: víra tvá tě uzdraví. A o tom to je. Neříká: makej, snaž se, pracuj. Říká, že na cokoli pomyslím, Bůh už to splnil. Jen se na to tak dívat. Nevěřit očím, které tvrdí, že to tak ještě není. Ale věřit vesmíru, že už to splnil.

Pokud vás to zaujalo, tak to sami vyzkoušejte. Jako lidské bytosti máme volbu v každé situaci. Bůh nás stvořil k obrazu svému, tj. se svobodou tvůrce své reality. Užívejme proto, prosím, tohoto daru. Bude to k radosti naší i ve-smírné.
Vaše zkušenosti a příběhy se splněnými přáními si rád přečtu v komentářích níže či na nově zřízeném fóru http://splnenaprani.forumczech.com

4 komentáře:

  1. Když jsem přestupoval v Amsterodamu na letišti, měl jsem málo času na přestup, takže jsem letištní halou skoro běžel. Odbavení proběhlo rychle, ale když jsem přicházel ke kontrolním rámům byla tam fronta jakou jsem už dlouho neviděl. Nejprve zděšení, které ale vzápětí vystřídala jasná myšlenka... Ale hele, ony jsou tam dva rámy a otevřený je jen jeden. Táák Vesmíre, pojďme otevířt i ten druhý, ať to letadlo stihnu. Neustále jsem pokračoval v chůzi, a přibližoval se k frontě, ale nemusel jsem se zařadit, protože vidím že už přichází obsluha druhého rámu, Paní, která to odemknula kývla rovnou na mě, že můžu přejít rovnou k ní... Jen mi srdíčko zaplesalo. Byl jsem první odbavený člověk, u druhého rámu, Nečekal jsem ani vteřinu, vše to proběhlo plynule, za mé svižné chůze.

    Kéž by člověk byl takhle naladěn vždy a nezapomínal tu sílu využívat. Super článek, díky za připomenutí !

    OdpovědětVymazat
  2. Víc takových příběhů o splněných přáních... Co takhle založit veřejné fórum, kde by se psaly jen takové příběhy a všichni by se tím mohli nechat inspirovat...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. super nápad. Nejdříve jsem chtěl jen vybídnout na konči článku ke sdílení takových příběhů v komentářích, ale založení fóra nebo skupiny na facebooku nebo G+ bude lepší

      Vymazat
    2. Navrhuji klasícké PHP fórum.
      Facebook i G+ se mi sekají :D a nejsou tak přehledné. Vlastně jsou skoro řekl bych až tragicky uživatelsky nevhodné.

      Takže jdeš do toho se mnou? Budeme to spolusprávcovat? Chce to doménu, může být i zadara, chce to nahrát tam PHP forum a nastavit a nadefinovat vlákna.

      Vymazat